طراحی الکتریکی خانه های هوشمند قرن بیست و یکم

دسته بندي : فنی و مهندسی » معماری

دسته بندی: فنی و مهندسی » معماری

تعداد مشاهده: 2432 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:3,126 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    3 . نتیجه گیری و تحقیقات آتی

    در این مقاله برخی از تکنولوژی های سبز و هوشمند قابل کاربرد در خانه های آتی نام برده شده است ومسائل و الزامات طراحی آنها مطرح شده است . خانه های هوشمند عمدتاً اهداف مربوط به راحتی زندگی دارند اما مسئله ی اصلی تحقیق ما چگونگی ایجاد خانه ها در آینده و راندمان انرژی بود . همچنین مسئله ی اصلی ارزیابی شبکه های هوشمند است که در قرن بیست و یکم آغاز شده است .

    این راه حل ها در سه حوزه گروه بندی شده اند . سیستم BMS و AMI به نظارت و کنترل مصرف انرژی ساختمان ها کمک می کند و همچنین مردم را از پروفیل مصرفی انرژی شان آگاه می سازد . نشان داده شد که آگاهی مشتری به کاهش بار اوج مصرف در برخی پروژه های آزمایشی کمک می کند .

    منابع انرژی تجدید شدنی مانند پنل های خورشیدی ، توربین های بادی و CHP به عنوان بخشی از خانه های هوشمند آینده ارائه شد . توسعه ی این منابع نیرو می تواند تقاضای کلی برای تاسیسات نیروهای جدید و انتشار CO2 را کاهش دهد . اگرچه آنها هنوز برای اجرا گران هستند ، این انرژی ها منفعت های ملی زیادی دارند ، باید پاداش های بیشتری برا ی توسعه ی آنها به ویژه در مقیاس های کوچک به عنوان بخش اصلی پانل های DG اختصاص گیرد .

    الزام اصلی دیگر در ایده ی ما قابلیت ذخیره سازی انرژی در اتاق های باتری یا در ماشین های برقی است . ذخیره سازی انرژی می تواند به مسطح کردن پروفیل بار و افزایش راندمان ظرفیت تولید نیرو کمک کند . ماشین های برقی به عنوان یک ارزیابی اصلی از قرن بیست و یک می تواند نیاز به بنزین را کاهش دهد و به شهرهای ما کمک کند تا کمتر آلوده شوند .

    همچنین ذکر شد که در کشور ما هیچیک از راه حل های بالا توجه و سرمایه گذاری کافی را بدست نیاورد . علی رغم پروژه های ملی مانند FAHAM برای توسعه ی AMI ، فقدان سرمایه گذاران بخش خصوصی و راه حل های دولت ، روند توسعه بسیار کند است .

    کمبود دانش کافی و مهندسان تجربی در این زمینه ها مانع دیگر است که باید به طور موثر بازنگری شود و توسط جامعه علمی در ایران حل شود . این می تواند با فراهم آوردن برخی دوره های تجربی در سطوح تحصیلی بالا و پایین ایجاد شود .

    افزایش هزینه ی برق روش دیگر برای تشویق سرمایه گذاران در این مناطق است ، که باید توسط دولت به صورت یک مسئولیت تک قطبی برای انتقال و تولید نیرو در ایران در نظر گرفته شود .

    در نهایت راه حل های ارتباطی که برای اجرای تکنولوژی های خانه هوشمند مفید است نام برده شد و موقعیت آنها در کشورما توصیف شد . زیر ساخت ارتباطی در سالهای اخیر با اجرای راه حال های جدید مناطق وسیع مانند Wimax بهبود یافته است .

    ارتباطات خانگی کاملاً به وسیله ی راه حل های بی سیم مناطق محلی مانند Zigbee و WiFi کاربردی است . IP جدید دیگر بر مبنای استاندارد 6LoWPAN نامیده می شود همچنین مطرح شد که می تواند بخش اصلی تکنولوژی های هوشمند آتی باشد .

    تحقیقات آتی می تواند با جزئیات در زمینه های بازنگری شده انجام شود . برای مثال طراحی کنترل کننده های نورپردازی به خصوص نور LED بر اساس رویکردها صورت گیرد . راه حل های اجرای AMI ، راه حل های استخراج داده ها برای پردازش داده های اندازه گیری و غیره می تواند مسئله اصلی تحقیقات آتی باشد . توسعه در این زمینه ها به دلیل تکامل ساخت محرک و حسگر و تکنولوژی های ارتباطی بسیار سریع است . اما ما هنوز در آغاز راه این سفر طولانی هستیم .

     



  • محتوای فایل دانلودی:
    چکیده مطلب
    با آغاز قرن بیست و یکم ، توسعه ی محیط های کارآمد انرژی و هوشمند سرعت گرفت ، که منجر به ایده های جدید مانند شبکه های هوشمند شد . دارا بودن خانه های هوشمند و مناطق مسکونی هوشمند اولین گام این سیر تکاملی است . در این مقاله ما برخی ملاحظات طراحی خانه های سبز و هوشمند را در نظر گرفتیم که عمدتاً بر مدیریت انرژی و راه حل های بهره وری و مدیریت انرژی تمرکز دارد . ما همچنین موانع موجود در توسعه ی چنین تکنولوژی هایی در ایران را نام بردیم و پیشنهاداتی برای سرعت بخشیدن به این سیر تکاملی ارائه دادیم .
    واژگان کلیدی : شبکه های هوشمند ؛ خانه های هوشمند ؛ مهندسی سبز ؛ انرژی های تجدید شدنی .
    1 . مقدمه
    با حجم وسیعی از دانش و تکنولوژی که نوع بشر در طول کل دوره ی این تاریخ بدست آورده است ، و کل آسیب و خسارتی که به سیاره ی زمین وارد کرده است ، قرن بیست و یکم یک نقطه ی تحول از دوران کامل هوشمند و سبز شده است . آینده ی ایده آل بشر یک آینده ی هوشمند است اما همچنین یک دنیای سبز است . با محرک ها و حسگر های کم انرژی و پیشرفته امروز ، و تکنولوژی های ارتباطی به خوبی پذیرفته شده ، ساخت خشت های این چشم انداز وجود دارد و با یک گام در حال رشد ، اجتماع کارآمد انرژی و ساختمان های هوشمند آغاز شده است.
    ایده ی شبکه های هوشمند بخشی از این چشم انداز است که از سالهای اولیه ی این دهه آغاز شده است . از آنجائیکه خانه ها و ساختمان ها عناصر پایه ی این اجتماع هستند ، خانه های سبز و ساختمان های هوشمند یکی از اولین اولویت های توسعه ی محیط های هوشمند است . بنابراین طراحان ساختمان ها باید در این دوران تکاملی هر چه زودتر وارد شوند . در اکثر کشورهای توسعه یافته این مشغولیت و درگیری اتفاق افتاده یا در حال اتفاق افتادن است . سیستم های مدیریت ساختمان (BMS ) ، تولید نیرو و گرمای ترکیب شده (CHP ) ، زیر ساخت اندازه گیری پیشرفته (AMI) ، برخی از پیشرفت ها در ساخت خانه های هوشمند است . اما در کشورهای در حال توسعه مانند ایران ، مفهوم طراحی الکتریکی از ساختمان ها چندان تغییر نکرده است . در این مقاله ما اکثر مسائل های مهم طراحی خانه های کارآمد انرژی و هوشمند را بازنگری خواهیم کرد و برخی رهنمون ها را برای طراحی الکتریکی و ارتباطی ساختمان های نسل بعد تهیه خواهیم کرد . علاوه بر ایده ی بهبود کیفیت زندگی برای ساکنین ، اهداف اصلی ساخت یک خانه ی هوشمند از دیدگاه اهداف شبکه هوشمند به صورت زیر طبقه بندی می شود :
    (الف) کاهش مصرف انرژی مسکونی با کنترل کننده های هوشمند و با بهبود دانش و اطلاعات عمومی .
    (ب) توسعه ی کاربرد منابع انرژی تجدید شدنی و سبز مانند منابع خورشیدی و بادی .
    (ج) استفاده از راه حل های ذخیره سازی انرژی مانند ماشین های الکتریکی و اتاق باطی برای مسطح کردن پروفیل بار .
    در بخش 2،3و4 ما برخی از راه حل ها را نام بردیم که کاربردپذیر هستند یا پیش از این برای خانه های هوشمند در هر یک از زمینه های بالا به کار می رفتند و روند توسعه ی هر تکنولوژی در کشورمان را بازنگری کردیم . در بخش 5 ما برخی از راه حل های ارتباطی شناخته شده برای اجرای برنامه های کاربردی خانه هوشمند را ارائه می کنیم و جنبه های مثبت و منفی آن را بازنگری می کنیم . بخش 6 نتیجه گیری این مقاله است .