ترجمه Building Effective Small-Group Team Working Skill through Blended Learning at Malaysia Tertiar

دسته بندي : کتاب » گوناگون

ترجمه Building Effective Small-Group Team Working Skill through Blended Learning at Malaysia Tertiar
لینک دانلود رایگان مقاله انگلیسی:
http://s9.picofile.com/file/8279113926/5.pdf.html


ایجاد مهارت موثر کار تیمی از طریق یادگیری ترکیبی در موسسات سه گانه ی مالزی

چکیده

بسیاری از کارفرمایان مالزیایی روش های تدریس مورد استفاده در موسسات آموزش عالی را مورد انتقاد قرار می دهند، چرا که بسیار تئوریکی و آزمون مدار هستند (شاه، 2008). بنابراین در آموزش دانشجویان برای رفع نیازهای محیط کار ناکام می مانند. یکی از این نیازها مهارت فعالیت تیمی می باشد که عدم وجود آن بقای یک شرکت در محیط رقابتی تجارت جهانی را به خطر می اندازد. یادگیری الکترونیک به عنوان ابزاری شناخته می شود که در اختیار هر عضوی قرار می گیرد تا به نحوی مساوی با دیگران در بحث مشارکت نماید، یادگیری عمیق تر خود را ارتقا دهد و همین طور این ابزار یادگیری مشارکتی را امکان پذیر می سازد (مورفی، 2004، وانگ و وو ، 2007). بنابراین اغلب نهاد های وابسته به دانشگاه تشویق می شوند از این فناوریمکمل با یادگیری کلاسی خود استفاده کنند، این وضعیت به ایجاد یادگیری ترکیبی منجر می شود که تجارب جدیدی را در رابطه با ایجاد فعالیت تیمی کمک می کند. بر اساس چارچوب نظریه شناختی این روش آموزش (بیگس، 1999)، یک مطالعه موری کیفی توسعه یافت. این مطالعه از نزدیک نحوه ی توسعه مهارت کاری موثر تیمی در گروه های کوچک در بین دانشجویانی بررسی کرد که به روش ترکیبیفعالیت می کنند. یافته های این مطالعه بسیار امیدوار کننده بودند. چرا که هر گروه برای تکمیل تکالیف خود چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری به شکل یک تیم فعالیت می کردند.

کلمات کلیدی: یادگیری ترکیبی/ آنلاین، قابلیت استخدام، فعالیت تیمی، یادگیری مشارکتی

 

1- مقدمه

گزارش عملی از طرح چشم انداز جامع سوم  (OPP3) هدفی را بار کشور مالزی در نظر گرفته است که تا سال 2020 دارای اقتصاد مبتنی بر دانش بوده و به یک ملت توسعه یافته تبدیل شود (آرابی و منصور، 2006)مالزی با  داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش نیازمند کارگران دارای تحصیلات عالی می باشد و هدف آن این است که %40 از ترک تحصیل کنندگان تا سال 2020 وارد موسسات آموزش عالی شوند (نهاد نخست وزیری ، 2010). اما چالش این کشور در مورد تحویل دادن فارغ التحصیلانی برای رفع نیازهای اقتصادی نبوده،بلکه معضل آن داشتن فارغ التحصیلانی بدون مهارت های قابلیت استخدام می باشد.

2- مهارت های استخدام پذیری و یادگیری ترکیبی

در بعضی از توضیحات ارائه شده در صنایع مختلف، شیوه های به کار رفته در موسسات آموزش عالی مورد اعتراض می باشند چرا که کاملا تئوریکی و آزمون مدار می باشند (شاه، 2008)، بنابراین مهارت ارتباط بین فردی سطح پایینی (مختار و همکارانش، 2009) را توسعه می دهند، در حالی که این مهارت برای فعالیت موثر در یک تیم ضروری است. عدم داشتن این مهارت بقا شرکت در محیط تجاری بینالمللی رقابتی را به خطر می اندازد. در موسسات آموزش عالی شیوه ی معمولی که سخنرانان در همان ابتدا برای دانشجویان فعال در گروه های مختلف به کار می برند این است که آن ها را به گروه های کوچکی تقسیم می کنند. اما در بسیاری از موارد این احتمال وجود دارد که مشارکت گروه تحت تاثیر شدید یکسری از افراد لجباز و همین طور تحت تاثیر ایده ها و مباحثی قرار بگیرد که تمام اعضای گروه به طور مساوی در آن سهیم نیستند. تعدادی از محققان (مورفی، 2004، وانگ و وو ، 2007) به هنگام مطرح کردن مساله فعالیت تیمی، پیشنهاد می کند که یادگیری الکترونیک به عنوان ابزاری به کار گرفته شود که می تواند تمام اعضا را به طور مساوی در بحث مشارکت دهد، یادگیری
دسته بندی: کتاب » گوناگون

تعداد مشاهده: 106 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: وورد و پی دی اف

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:1,070 کیلوبایت

 قیمت: 9,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:

    ترجمه Building Effective Small-Group Team Working Skill through Blended Learning at Malaysia Tertiar
    لینک دانلود رایگان مقاله انگلیسی:
    http://s9.picofile.com/file/8279113926/5.pdf.html


    ایجاد مهارت موثر کار تیمی از طریق یادگیری ترکیبی در موسسات سه گانه ی مالزی

    چکیده

    بسیاری از کارفرمایان مالزیایی روش های تدریس مورد استفاده در موسسات آموزش عالی را مورد انتقاد قرار می دهند، چرا که بسیار تئوریکی و آزمون مدار هستند (شاه، 2008). بنابراین در آموزش دانشجویان برای رفع نیازهای محیط کار ناکام می مانند. یکی از این نیازها مهارت فعالیت تیمی می باشد که عدم وجود آن بقای یک شرکت در محیط رقابتی تجارت جهانی را به خطر می اندازد. یادگیری الکترونیک به عنوان ابزاری شناخته می شود که در اختیار هر عضوی قرار می گیرد تا به نحوی مساوی با دیگران در بحث مشارکت نماید، یادگیری عمیق تر خود را ارتقا دهد و همین طور این ابزار یادگیری مشارکتی را امکان پذیر می سازد (مورفی، 2004، وانگ و وو ، 2007). بنابراین اغلب نهاد های وابسته به دانشگاه تشویق می شوند از این فناوریمکمل با یادگیری کلاسی خود استفاده کنند، این وضعیت به ایجاد یادگیری ترکیبی منجر می شود که تجارب جدیدی را در رابطه با ایجاد فعالیت تیمی کمک می کند. بر اساس چارچوب نظریه شناختی این روش آموزش (بیگس، 1999)، یک مطالعه موری کیفی توسعه یافت. این مطالعه از نزدیک نحوه ی توسعه مهارت کاری موثر تیمی در گروه های کوچک در بین دانشجویانی بررسی کرد که به روش ترکیبیفعالیت می کنند. یافته های این مطالعه بسیار امیدوار کننده بودند. چرا که هر گروه برای تکمیل تکالیف خود چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری به شکل یک تیم فعالیت می کردند.

    کلمات کلیدی: یادگیری ترکیبی/ آنلاین، قابلیت استخدام، فعالیت تیمی، یادگیری مشارکتی

     

    1- مقدمه

    گزارش عملی از طرح چشم انداز جامع سوم  (OPP3) هدفی را بار کشور مالزی در نظر گرفته است که تا سال 2020 دارای اقتصاد مبتنی بر دانش بوده و به یک ملت توسعه یافته تبدیل شود (آرابی و منصور، 2006)مالزی با  داشتن اقتصاد مبتنی بر دانش نیازمند کارگران دارای تحصیلات عالی می باشد و هدف آن این است که %40 از ترک تحصیل کنندگان تا سال 2020 وارد موسسات آموزش عالی شوند (نهاد نخست وزیری ، 2010). اما چالش این کشور در مورد تحویل دادن فارغ التحصیلانی برای رفع نیازهای اقتصادی نبوده،بلکه معضل آن داشتن فارغ التحصیلانی بدون مهارت های قابلیت استخدام می باشد.

    2- مهارت های استخدام پذیری و یادگیری ترکیبی

    در بعضی از توضیحات ارائه شده در صنایع مختلف، شیوه های به کار رفته در موسسات آموزش عالی مورد اعتراض می باشند چرا که کاملا تئوریکی و آزمون مدار می باشند (شاه، 2008)، بنابراین مهارت ارتباط بین فردی سطح پایینی (مختار و همکارانش، 2009) را توسعه می دهند، در حالی که این مهارت برای فعالیت موثر در یک تیم ضروری است. عدم داشتن این مهارت بقا شرکت در محیط تجاری بینالمللی رقابتی را به خطر می اندازد. در موسسات آموزش عالی شیوه ی معمولی که سخنرانان در همان ابتدا برای دانشجویان فعال در گروه های مختلف به کار می برند این است که آن ها را به گروه های کوچکی تقسیم می کنند. اما در بسیاری از موارد این احتمال وجود دارد که مشارکت گروه تحت تاثیر شدید یکسری از افراد لجباز و همین طور تحت تاثیر ایده ها و مباحثی قرار بگیرد که تمام اعضای گروه به طور مساوی در آن سهیم نیستند. تعدادی از محققان (مورفی، 2004، وانگ و وو ، 2007) به هنگام مطرح کردن مساله فعالیت تیمی، پیشنهاد می کند که یادگیری الکترونیک به عنوان ابزاری به کار گرفته شود که می تواند تمام اعضا را به طور مساوی در بحث مشارکت دهد، یادگیری