بررسی کامل عملکرد سیستم ترمز خودرو

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
بخشی از متن:
سیستم ترمز با توجه به نیازمندیهای خودرو و ضروریات ذاتی خود سیستم طراحی می شود. در صورت در نظر گرفتن مشخصات خودرو، مرکز ثقل خودرو و تقسیم بندی نیروی ترمزی ما بین اکسل جلو عقب و مشخص کننده مقدار نیروی ترمزی اعمالی قبل از قفل شدن چرخ ها  با توجه به مقدار چسبندگی لاستیک و سطح جاده می باشد.
طراحی سیستم ترمز با توجه به ابعاد ترمزهای چرخ و دستگاههای کنترل آن انجام می گیرد. مهمترین عواملی که در طراحی سیستم ترمز نقش دارند عبارتند از : گشتاور ترمزی موتور و هم چنین نوع سیستم ترمز (دیسکی، کاسه ای)، دوام (مقاومت در برابر سایش و بار وارده بر خودرو) و فضای مورد نیاز جهت نصب سیستم.

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدماتی در مورد سیستم ترمز ماشین

مقدمه
طرحی کلی از سیستم ترمز ماشین
دستگاه اهرمی
افزایش نیرو
سیستم هیدرولیکی
یک سیستم ساده ی هیدرولیکی
افزایش هیدرولیکی نیرو
اصطکاک
نیروی اصطکاک در برابر وزن
اصطکاک در ابعاد میکروسکوپی
یک ترمز ساده
فصل دوم: سیستم های ترمز ماشین
سیستم های ترمز خودروهای سواری
اصول طراحی
سیستم ترمز معمولی
سیستم ترمز ثانویه
سیستم ترمز دستی
اصول عملکرد سیستم
سیستم های ترمز پایی
سیستم ترمز تقویتی بوستری
سیستم ترمز تقویتی
ساختمان مدار ترمز
طراحی سیستم ترمز
ساختار مکانیکی ترمزگیری
شروع پروسه ترمزگیری
زمان پاسخ دهی اولیه سیستم
زمان اعمال فشار ترمزی
مدت زمان کلی ترمز گیری
مفاهیم پایه
اصطکاک لاستیک
نیروی محیطی چرخ
نیروی نرمال
نیروهای اصطکاکی
لغزش
فصل سوم: اجزا سیستم ترمز
بوستر ترمز
بوستر ترمز خلایی
بوستر ترمز هیدرولیکی
سیلندر اصلی چرخ
عملکرد سیلندر اصلی
سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی
سوپاپ تنظیم فشار ترمزی حساس به بار خودرو
سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی حساس به فشار
سوپاپ های تنظیم فشار ترمزی حساس به کاهش شتاب
طراحی
سیستم ترمز چرخ
ترمز های دیسکی
ترمز های دیسکی با کالیپر متغیر (شناور)
ترمز های کفشکی
لنت های ترمز
فصل چهارم: سیستم ترمز ضد قفل ABS
ترمز‌ های ضد قفل (ABS)
مسافت‌ های توقف
توقف در خط مستقیم
کنترل فرمان
احتیاط های پیشگیرانه  در سیستم ترمز ضد قفل ABS
اصطلاحات مربوط به ABS
سیستم های باز و بسته
سیستم های مجتمع و غیر مجتمع
مدار های هیدرولیکی
کانال های ABS
سیستم های یک کاناله
سیستم های سه کاناله
سیستم های چهار کاناله
فصل پنجم: اجزای سیستم ترمز ABS
پمپ
سیلندر اصلی
سلونوئید ها
انبار های آکومولاتور ها
نیرو های دینامیکی در هنگام ترمزگیری
متغیر های کنترلی
متغیرهای کنترلی چرخ غیر متحرک
متغیرهای کنترلی در چرخ های متحرک
سیکل های کنترلی
کنترل مدار بسته ترمزگیری در سطوح با کشش بالا (ضریب نیروی ترمزی بالا)
فصل ششم: سیستم های پایداری در خودرو های پیشرفته الکترونیکی
عملگر سیستم ABS
عملکرد سیستم ESP
کنترل مدار بسته ترمزگیری در شرایط انحراف از مسیر
فصل هفتم: روغن های ترمز
نقطه تعادل جوش
نقطه جوش مرطوب
ویسکوزیته روغن
قابلیت تراکم پذیری
خاصیت ضد خوردگی
تورم قطعات پلاستیکی
ترکیب شیمیایی
فصل هشتم: کیسه هوا (AIR BAG)
مقدمه
کیسه های هوایی جانبی
کاربرد همزمان کیسه هوایی و کمربند ایمنی
تست کیسه هوا
آمار سازمان ملی ایمنی ترافیک
فعال شدن کیسه هوایی
انواع سنسور های کیسه هوایی
سنسور کف
سنسور ایمنی
سنسور غلتشی
تحلیل گر سیستم کنترلی مورد استفاده در سیستم کیسه هوایی
عملگر مورد استفاده درسیستم کیسه هوایی
دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 4720 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.DOC

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 97

حجم فایل:9,372 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش